17 December 2016

Kalau sekadar nak jadi ahli ibadah, letak saja jawatan Agong.. - Mohd Faiz


"membahagiakan rakyat. Apa manfaat yg rakyat dapat dari keabidan Sultan Kelantan. Dia rajin solat, so whatt?? Rakyat dapat apa?
Ini menunjukkan soleh spiritual akan nampak tempang tanpa kehadiran soleh sosial. Dia bersungguh2 mengislah dirinya. Tapi tutup mata untuk islah sosial.
Bab2 jubah sugi celak serban kita menang. Bab2 rasuah menipu game rakyat pon kita menang.
Haha!"

Kemudian diikuti dengan status kedua di laman Facebooknya;

"Tidak ada yg salahnya dgn menjadi seorang Agong yg rajin beribadah. Cuma nak cakap, kalau sekadar nak jadi ahli ibadah, letak saja jawatan Agong....jawatan Agong ada tanggungjawab horizontal, jawatan ahli ibadah ada tanggungjawab vertical...... itu saja, yg hangpa kafirkan aku ni dah kenapa......Tanggungjawab horizontal itulah yg Gus Mus kata Saleh Sosial....."

Apa salah DYMM YDP Agong lakukan hingga anak muda dari blok pembangkang ini mengarahkan Baginda YDP Agong meletakkan jawatan.

Mempertikaikan solat Baginda YDP Agong yang gemar berjemaah dengan pakaian yang santai tanpa protokol, yang dekat dengan rakyat seolah tidak ada perbezaan darjat dipersoalkan untuk apa?

Sultan Kelantan ini meletakkan ketepi segala darjat kebesaran dan hartanya "duduk sama rendah, berdiri sama tinggi" dengan rakyatnya untuk menyembah Tuhan Yang Maha Esa, Tuhan Yang Satu tetapi kebaikan dan kesantunannya di hina oleh penyembah Tuhan Parti Pembangkang dalam negara ini.

Kelakuan ini amat mencabar Institusi Raja-Raja Melayu, mencabar Bangsa Melayu dan mencabar Anak kelahiran Kelantan!

Apa jua alasan dia menulis sedemikan tidak boleh diterima akal dan Anak Kelantan harus membuktikan bahawa lelaki yang memiliki Akaun Facebook bernama Mohd Faiz ini mesti diajar!

Diajar dengan secukup-cukupnya!

Jangan biarkan Polis ambil lelaki ini kerana ia bukan hak polis!

Dia hak Anak Kelantan!


DYMM YDP Agong, Sultan Kelantan, Ketua Agama dihina sebegitu rupa.



Alamat facebook: https://www.facebook.com/mohd.faiz.39545?fref=ts



Previous Post
Next Post

55 ulasan :

Anonymous said...

Lu byk sgt makan taik, sel2 otak lu penuh najis, ckp mcm mulut lu kt dubur, sila bunuh diri la bdak.

Macai said...

Ada betul jugak..raja2 ni nampak mcm xdak function..buang duit negara ja..thailand pon dh buang raja.

Anonymous said...

sejak bile pulak thailand buang raja depa..bape byk rampasan kuasa kt thailand,semua dr tentera diraja..mabuk ke?jgn salahkan raja xde kuasa,salah kan madey kutey sbb dia raja jd mcm ni skrg

Anonymous said...

Dear Macai ...
Kita org msh nak agong especially someone like Sultan Muhahamad v....tp kita xnk org2 Melayu yg mcm NGKO yg lupa daratan lupa asal usul ngko org suh demonstrasi sibuk ikut membuta tuli bodoh mohon ko berambus dr M'sia pindah ke bangladesh ke tengok bape lame ngko bole idup ...tak pon org mcm ngko ni mohon meninggal

Anonymous said...

Org mcm ngko ni kurang membaca sumber bacaan ko ikut apa yg viral fb jeh tu yg nmpk otak ngko bodoh bertingkat-tingkat2...bwkla baca blk buku sejarah masa ko sekolah dulu apa impak ye kalo hilang institusi raja2 Melayu sbg ketua negara...org mcm ko ni org kata kecik2 tak nk mampos besar2 jd sampah negara ko tak suka sgt dgn undang2 M'sia mohon berambus segera

dariana said...

Jangan sengaja nak tunjuk jahil murakkab.
Jangan sengaja menonjolkan otak sengal.
Hang donkey dengan raja dari Kelantan selaku Agung
terpilih giliran tu ............kenapa?
Kepandaian hang melakar kata tu menandakan hang
perasan hang saja cerdik dan ego. k.

Anonymous said...

rasanya dia tak pernah dipimpim selok belok agama dari rumah budak ni....pemimpin yang baik adalah yang menitik beratkan bab agama....ko tak duk istana..mana ko tau agong tak buat kerja?ni dah menampakkan kekurangan kewarasan ko ni budak oi.....

Izzati Nur Johari said...

Bro faiz, erm memang takde isu nak mainkan ke sampaikan petik YDP Agong plak? Kira YDPA kena tunjuk jugaklah YDPA punya tgujawab sosial kpd rakyat br tau ohh YDPA buat ini buat itu. Gitu? Agung dulu takde liputan macam ni pun kira YDPA tu takde fungsi ke camna. Mohon celik dan jangan pukul rata kaw2 ikut suka kau ok.

Dan macam kta semua tahu dan tengok skrg dan kami rakyat Kelantan memamg maklum itulah perilaku YDPA mmg seorang rendah diri tapi bukan YDPA sdri yg showoff tp rakyat yang duk viralkan smnjak 2mnjak solehnya seorang YDPA. Bukan YDPA yg nak liputan tau tp sbb YDPA ni ketua Negara itulah lumrah rakyat tengok dan taklari dari mata2 rakyat utk menilai.

Ke sebab YDPA adalah Sultan KELANTAN so memamg sengaja cari isu mcm ni? Come on, grow up la bro.!

Nasir Din said...

Sebaik2 contoh adalah Dari sorang pemimpin,kita senarai rakyat ni ikutlah contoh yg di tunjuk kan ye.harap dapatlah berfikir dengan matang . Jgn di tunjuk kan ke tidak pandai an tu.semoga di berikan kerahmatan.

Anonymous said...

Gitu la manusia. Kate bodo kan maroh. Cakap dok mikir langsung. Weii mok pok mu dok ajor ke? Mu cakap mudoh la nk handle rakyat gitu gini. Mu ingat rakyat malaysia tu sikit? Mu takdok kije ke guane duk main petik name sultan? Oh bodo jadi orang. Agama la no 1.

Anonymous said...

PAN punye org mmg smue mulut mcm PANT** ke ape?
Idealogi yg join PAN menggambarkn tahap bodoh sombong peringkat jingga.
Nak pertikaikan YDPA solat,
Mgkin sedare x sedar lg tentang dahsyatnya kebaikan solat itu.
Sampaikan sedara rase mentaliti dan pemikiran sedara tersangat hebat.
mak ko hijau!!!

Kak Zah KK said...

Sebagai org Sabah yg tidak mempunyai sultan saya tetap bangga mempunyai Agong yg cukup merendah diri. Anak muda ini seharusnya malu pada diri sendiri dan patut berbangga mempunyai seorang Raja yang cukup mulia. Wahai anak muda tingkatkan ilmu mu setaraf dengan akhlak mu. Bercakap tanpa akal umpama hidup tanpa pedoman. Gunalah kebijaksanaan mu untuk berjuang dengan mulia bukan merendahkan orang lain. Sudahkah saudara mengukur setunggi mana darjatmu di sisi Pencipta?

Abe Giegi said...

ad betul kata bdk ni.tp .masih terlalu awal untuk menilai itu semua,insyallah bg skit mse kt agung confm ad titah agung akn menyusur..

one kelbike said...

Ni lah mslh nate bdak xskoloh... Ore suh g skloh dia berok atas mejo.. Mu jgn gak duk jd mcm pkok duit2 duk tmpng atas ktjaan ore ble tbe msenye kau plak yg nk brmharjalela.. Bdak mcm ni klu zman dlu trus kne pncung kpla sbb mghina sultan. Dan stu lgi spttnye kau prlu ambil cntoh dgn raja dan sultan yg mcm ni la kte nk jdkn stu cntoh yg baik utk kte srta ank2 kte mse hdpn spya tdak mnjd sprti kau yg lpe drtan serta lupa pmrntah semersta alam iaitu allah.. Mmg kau ni anak sial mak bpak kau xajr asal usul kau babi ank haram... Mmg ak xalim tp skrg2 ak thu adab tp dgn kau ni mmg xad adab yg baik utk dtjukkn...

one kelbike said...

Ni lah mslh nate bdak xskoloh... Ore suh g skloh dia berok atas mejo.. Mu jgn gak duk jd mcm pkok duit2 duk tmpng atas ktjaan ore ble tbe msenye kau plak yg nk brmharjalela.. Bdak mcm ni klu zman dlu trus kne pncung kpla sbb mghina sultan. Dan stu lgi spttnye kau prlu ambil cntoh dgn raja dan sultan yg mcm ni la kte nk jdkn stu cntoh yg baik utk kte srta ank2 kte mse hdpn spya tdak mnjd sprti kau yg lpe drtan serta lupa pmrntah semersta alam iaitu allah.. Mmg kau ni anak sial mak bpak kau xajr asal usul kau babi ank haram... Mmg ak xalim tp skrg2 ak thu adab tp dgn kau ni mmg xad adab yg baik utk dtjukkn...

halim alin said...

Mitak YDP Agong kumpul semua org2 amanah.buang ke dlm loji najis.sbb org2 amanah ni byk sgt mkn taik

Anonymous said...

Bro, lu ingat tulis isu macam bajet pandai ke? Orang dah terang-terang nampak budak baru nak up..macam budak sekolah acah-acah buli nak tunjuk gengster

Anonymous said...

Amanah la konon..Puihhh!

Azhar Ahmad said...

Agong x minta pun ibadah dia diviralkan.... tu kewajiban 5-10minit dia... salah org yg viral lah.. knp x viral dia tengah kerja?? Mcm penulis ni... rakyat dapat apa bila dia soh agung letak jawatan? Ekonomi boleh meningkat ke jika dia buat statement mangkak mcm ni? Dalam satu-satu parti politik, mesti ada seorang dua yg bangang.

Kesihatan dari produk Elken said...

Wahai mohd faiz..kalau anjing dan babi tu dh dihukumkan najis..ayat yg ko lontarkan menunjukkan dlm diri ko lebih najis dr 2 jenis binatang tdi. Jangan igt ko libatkan diri dgn politik ko blh meletakkan hukum demi memuaskan nafsu dunia ko. Igt ..!!jika ko mncela orang soleh..umpama ko mncela nabi..bila umpama mnghina nabi ko umpama mncela Allah SWT. Batang tubuh ko tu tak berharga walau sebesar zarah pun bila ko dh katakan demikian.

Kesihatan dari produk Elken said...
This comment has been removed by the author.
Nona Sue said...

Biasalah bila org yang menunjukkan keperibadian yang unggul memerintah,pasti ada syaitan yang tak suka dan cuba utk mjatuhkannya..., sedangkan Junjungan Besar Nabi Muhammad saw pun mdpt tentangan yang hebat oleh kaum sendiri inikan pula rakyat negeri lain..Sesungguhnya Allah akan sentiasa mengangkat darjat org yang benar, Agong tak viralkan pun dia buat ibadat tp org yang viralkan..seb itu kehendak Allah, begitu juga dgn si pengkritikan kurang cerdik tu, Allah gerakkan hati dia utk mengkritik seb kedangkalan ilmunya, busuk hatinya, yang akhirnya menunjukkan aib diri sdr... Kesian..

Anonymous said...

pehal tak boleh ker kalu nak jadi ahli ibadah at the same time jadik agong? ade ke syarat dalam perlembagaan kalu nak jadi agong tak dibernarkan jadik ahli ibadah..otak tu pakai sket lah bro faiz..muka biar tak hensem,tapi ada otak gunalah,..status ko seolah2 mcm nak pisahkan agama dgn politik...nampak sgt sekular..pembangkang dok tuduh Umngok ni parti sekular.,tapi nampak macam 2X5 je....makin menyampah lak aku kat ABIM ni,,,sial betollah...

Anonymous said...

Jangan tanya apa Rakyat dapat ??
Bodoh.. tanya pada diri kau.. Apa yang kau sumbangkan pada negara ??
Agung ataupun sultan kalau belajar sejarah.Dia adalah ketua agama.. Kecik2 taknak Mampus kau ni. Dah besar menyusahkan org.. Kau ni kalau jumpa Aku tumbuk muka Kau Sial.
Cakap pakai otak . Bukan pakai kepala lutut. Aku taknak cakap sebenarnya. Tapi tak cakapkan Orang macam kau ni Naik Kepala. Bengong tak habis2..

Anonymous said...

YDP Agong adalah ketua Agama dan segala urusan negara, dia nak beribadat tanpa ada protokol adalah hak YDP Agong. Parti PAN&^%$$#$# nie mmg nak lahirkan generasi kurang ajar.....sedih tengok cara pemikiran generasi muda hari ini........dan satu lagi jangan terlalu kenegeriaan sangat org2 Kelantan....ada sesetengah org2 Kelantan nie suka mendabik dada yang sultan dia org jerr yg berjiwa rakyat.....setiap hamba yang Allah cipta tu sama saja cuma tanggujawab sebagai ketua Agama tu yang Allah nilai.

Anonymous said...

Budak ni retard ni. Mental problem. Terlepas hospital sakit jiwa

Anonymous said...

Nmpak cam ada tanda2 liberism ja nihh, jgn jd pnyokong kamal attartuk sudah lah nakk

Raja.kapoor said...

Sistem beraja patut dihapuskan..habiskan duit rakyat..biar semua sama taraf..

Anonymous said...

fucker ah kelantanese. bleh pegi mampos

Anonymous said...

acah gangster. negeri kelantan pun tak maju. still mkan sampah lagi

Anonymous said...

Maka terserlahlah semangat kenegerian rakyat Islam Kelantan yang sungguh baik budi bicaranya dan tinggi nilai akhlaknya yang bila tak puas hati sikit, mulalah keluar segala carut-marut, cakap orang tu kafir lah bodoh lah, nak kerjakan cukup-cukup lah. Sekali pun orang tu betul bersalah, macam ni ke tindakan yang sewajarnya? Macam ni ke contoh yang nak ditunjukkan oleh umat Islam di bawah naungan Sultan Kelantan yang maha mulia tu? Sultan kau dgn tok guru kau dulu ajar kau macam ni ke?

mohd zaki pauzi said...

bangang abadi tahap tertinggi...cakap xpakai otak...kau mohon maaf sabitkan anak muda plak...baca buku sejarah balik dari zaman penjajah sampai kemerdekaan,baca sejarah perlembagaan, baca tentang konstitusi negara,baca pasal demokrasi dan teori politik balik..dan baca kembali semuanya,,nak2 lagi pasal Sultan Kelantan,YDPA sekarang..ni baca xnak,,bagi pandangan ntah pape...jgn jd bangang pak kaduk..

Anonymous said...

Ketulahan kau nnti dik non baru kau tau....

Anonymous said...

Memang tak perlu pun ada raja-raja agong-agong bagai ni. Apa lah sangat sumbangannya pada rakyat. Hidup bermewah-mewah je, pastu buat traffic jam suruh kereta lain ke tepi bila dia nak lalu. Anak-anak raja sibuk joli kat oversea menghabiskan duit. Manusia tarafnya sama saja, baik yg kaya ataupun miskin. Yang membezakan mungkin hati dan amal. Kenapa perlu ada sekolompok individu yang perlu disembah2 didaulat2kan? Macam kat India pulak, ada sistem kasta, yang mana sesetengah keturunan manusia dianggap lebih mulia drp yg lain. Kenapa, kalau tak ada agong sebagai ketua agama, semua orang islam kat malaysia ni jadi murtad ke? Lemahnya iman dan aqidah org malaysia ni ye?

Anonymous said...

Manusia2 yg duk komen negatif psl agong ni mmg ada masalah hati..apa salah dia kalau dia tunjukkan nilai islamik..dah nama pun ketua agama islam...nak bandingkan dia ngan agong yg bini x pakai tudung tu dia jauh lg baik..come on la..dari duk cari salah org lain baik bersihkan taik kat muka masing2 tu dlu..dasar melayu xsedar diuntung

Anonymous said...

Ini mungkin adalah Fitnah utk menjatuhkan Pembangkang, sampai pose gambar terang terang depan poster. Berjaga jaga sbb orang atas Takut Agung buat keputusan.

Anonymous said...

dallahu... kalau bnyk ilmu tu... bahaslah dengan cara berilmu.. kau jgn pertikaikan tugas agong... tugas baginda memang dah termaktub dlm perlembagaan.. kuasa pun agak terhad...

buat masyarakat yang mempersoalkan kewujudan agong.. kau tgk la negara2 lain yg dah hilang sistem beraja atau sultan tu.. apa jadi.. sultan adalah lambang ketua agama.. kalau x de sultan,, lagilah mudah LIBERALISME msokdlm ngara. ambiklah contoh ngara islam lain yg dah pecah belah... kita jgn jadi bodoh la dok ikut agenda yahudi nk hancurkan islam.. jgn jadi bodoh, vangang , berpecah.. lu pun mamt faiz.. nk post fikit la kesan dia kat orang lain.. anak anak muda yang boleh menjatuhkan negara hanya melalui satu klik dan membangkitkan perasaan atau demonstrasi yang tidak aman.. kau dan org2 yang suka tabur fitnah bab politik, kau x rasa bersalah ke andai negara kita tidak aman dn berpecah belah pada suatu masa??? sehingga sat ni aq bersyukur masih mampu menunaikan solar dengn tenang tanpa perang x sperti ngara2 islam kat luar sana.. teak yah nak budget keadaan yg lebih baik la, kalau kau sndiri pun sdng mencetuskan ketidak amanan dlm negara. jgnjd mcm ngra luar, syiah dn sunnah wal jamaah lain fahaman, then bunuh2. skali negara x aman, yahudi laknatullah pasti masuk dn take over pentadbiran melalui macai2 depa.

~cakap pakai ilmu- bertindak ikut keperluan dan kebaikan ummah~

hamba Allah said...

Dah tu soalan cepu emas, tuan hamba ni yang duk ngutuk sultan jaga tak ibadah, kalau rasa pendapat mu tu betul gi jumpa sultan depan muka.

Berani kerana benar,
Takut kerana salah.

Lagipun dosa diri kita sendiri pun tak tahu

Surendhar Selvaraju said...

Baca dulu perlembagaan sebelum kamu nak komen pasal AGONG. Jangan biadab. Tak baik mempersoalkan kedudukan AGONG tanpa kamu mengetahui apa yang tertakluk di bawah perlembagaan negara ini.

S.S.E said...

Faiz,
Sapa jaga Agama Insha Allah yg lain2 juga akan terjaga...
Kalau saudara Faiz x dpt nak hormat YDP Agong sebagai ketua agama,
Hormatlah dia seperti kita menghormati org yg lebih tua, sama seperti kita
menghormati kedua ibubapa!

Incik No Komen said...

ini baru btol pemimpin yg inclusive..dan bukannya exclusive...bercampur dgn rakyat jelata biar pon x dapat join dgn rakyat di tmpt² lain,tp dimasjid tmpt YDPA solat jd medan pertemuan antara pemimpin dgn rakyat,solat berjemaah...bagus laa tu supaya boleh jd contoh kpd rakyat dan mereka yg merasa bagus sgt tu..walaupon da ade kuasa,harta,nama,masih lg tunduk merendah diri,menghambakan diri dan juga beribadah kpd Yang Maha Esa..ni tidak..diperlekehkan pula baginda..diri sendiri pon xde bagi sumbangan kpd negara...bukan takat negara,pada agama Islam sendiri ape je sumbangan yg da dia beri??semoge beliau insaf dgn kata² yg terlanjur keluar tu..

Anonymous said...

HeeHee Heee...buat malu PAN....dok bela manusia hak bodol sombong....malu aaa sikit....muka kalu handsome kira ok juga.
Patut hang ni pi tengok cermin...tilik diri baikbaik....apa yg hang ada...di banding kan dgn YDP Agong.
Hang dah laaa tak smart....mulut pula cakap huduh....perangai pulak macam org Gila...duit dan harta tak sekaya YDP Agong.ada ke patut cakap lebih macam gunung the tamil.
Hahahahaha....benggong.apa salahnya.
Hang bangsa negeri mana.
Bior malu sikit kat Negeri tu.jgn malukan rakyat negeri sendiri.
Hang patut nya....naik pi dekat dekat dan belajar dgn YDP Agong....cunkil cunkil rahsia macammana mana nak tiru jadi baik dan kaya macam Raja Agong.
Nak pesan dan ingatkan hang.....selagi hang dok pi baik dgn PAN ....selagi tu lerr hang dok dalam masalah diri sendiri dan Negara.
Depa PAN kebanyakan....set pening dan mereka yg bermasalah dlm hidup nak berpolitik.

Cermin. ..Cermin lah diri...banyakkan ibadat supaya hati putih bersih....cucilah karat hitam supaya hang lebih berjaya dari org lain.

pak din senohong said...

As,salamualaikum.Saudara & saudari sekelian, bersabar & bertenang ,memang saudara faiz ne terlanjur tapi jangan lah kita marah maki dy sepatutnya kita nasihat & sedarkan dy d atas perbuatan kerana dy juga insan biasa seperti kita x lekang dari salah & silap.biarlah pihak berkuasa yg menghukum .dy yg bersalah berdosa kita marahkan dy maki dy kita pula yg berdosa.yg keruh bertambah lah keruh.saya juga insan biasa ribuan keampunan say pinta jika kata2 saya menyingung perasa,an semua,,yg baik kita jadikan tauladan yg x baik kita jadikan sempadan .As,salamualaikum

Anonymous said...

Assalam, saudara Faiz ini belum cukup faham agama a.k.a. Jahil. Istilah vertical dan horizontal sahaja belum cukup utk menggambarkan kepentingan pekerjaan seseorang itu. Dalam, Islam sudah digariskan bahawa dalam ape ape perkara kita mesti dahulukan/utamakan hubungan kita dgn Allah, kemudian barulah hubungan kita dgn makhluk Allah - keluarga, masyarakat, negara dan alam sekitar. Sebab tu dlm Islam ada Istilah fardu Ain (wajib) dan istilah Fardu Kifayah (tak wajib kalau dah ada org yg tunaikannya). Agong buat perkara wajib iaitu solat tak bermakna dia tak buat keja. Dia baru kena lantik seminggu dua, kita fikir dewan rakyat dan parlimen boleh bincang dan setuju dgn satu2 perkara dalam tempoh yg singkat ke? Fikir fikirkan lah sebelum berkata kata tentang Agong Baru kita. Insan yg disayangi Allah salah satu tandanya dia juga disayangi masyarakat.

Azman Mohd Salleh said...

Dia ni beragama apa ye? Sedih betul ada makhluk akhir zaman macam ni.... Ntah macam mana kehidupan sebenar dia..... Penganut apa dia ni...Moga dia sedar cepat dari lamunan mimpi. Atau Allah berikanlah kifarah yg sewajarnya ke atas mahluk Faiz dgn kalimah syahadah, AgamaMu yg satu dan utama....

Azman Mohd Salleh said...

Dia ni beragama apa ye? Sedih betul ada makhluk akhir zaman macam ni.... Ntah macam mana kehidupan sebenar dia..... Penganut apa dia ni...Moga dia sedar cepat dari lamunan mimpi. Atau Allah berikanlah kifarah yg sewajarnya ke atas mahluk Faiz dgn kalimah syahadah, AgamaMu yg satu dan utama....

Azman Mohd Salleh said...

Dia ni beragama apa ye? Sedih betul ada makhluk akhir zaman macam ni.... Ntah macam mana kehidupan sebenar dia..... Penganut apa dia ni...Moga dia sedar cepat dari lamunan mimpi. Atau Allah berikanlah kifarah yg sewajarnya ke atas mahluk Faiz dgn kalimah syahadah, AgamaMu yg satu dan utama....

Anonymous said...

Aku harap Mohd faiz masuk penjara

Rafidy Aris said...

To Mohd Faiz : you should beg forgiveness to the King instead of requesting a conditional apologetic corrupt-like apology!

Anonymous said...

bro.. lu jangan main kerek bro.. lu dapat keistimewaan kat malaysia sbb sultan dan agung ada tau bro.. pengaruh budaya barat lah bro.. lu belajar sejarah negara orang buat ape?? lu belajar sejarah negara sendiri lah bro.. (RAJA ALIM RAJA KUSEMBAH.. RAJA ZALIM RAJA KUSANGGAH) .. dasar banjinggan berambus lah kau.. bodoh ngan bengap tu jangan tunjuk.. #poimampos

Taming Sari said...

Faiz bakal disiasat.

Ikuti komen tamingsari isu yang sama di

https://blogtamingsari.blogspot.my/2016/12/faiz-adalah-salah-seorang-penjawat-awam.html?m=0

Mohon tuan blog senaraikan blog tamingsari di blog list ini.

Tqvm

myindierockdarling said...

Bangang tu jgn nk tnjuk sgt.... simpan2 la skit...

Adam Radie said...

Sepp PAN agama letak jub* bokali..Agong ni ketua sgala raja² n ngara.pemimpin harus bg cth pd rakyat.bukan mcm Mat sabu..dlm PAS dlu pn x amanah,ada.hati nk buat prti nm Amanah.bhakkbhakkbhakk..

Anonymous said...

Saya dah selidik... GAY rupanya mamat ni... penyokong LGBT rupanya...sila tengok FB dia... maybe dia dah delete foto BENDERA PELANGI dia kot?

Anonymous said...

Pak Din Senohong.... nak tanya sikit Boleh ke orang menghina Yang DiPertuan Agong?